NACIONALNE TV SE POBUNILE, REGIONALNE I LOKALNE ĆUTE

0

Kraljevo – Nakon uvođenja novih digitalnih kanala u etar bez konkursa, protestno pismo javnog servisa i tri nacionalna TV emitera.


“Emisiona tehnika” koja gazduje zemljaskim digitalnim TV sistemom, 15. septembra je gledaoce “iznenadila” dodatnim kanalima u sva tri multipleksa.

Tako sada u prvom multipleksu koji je bio rezervisan za emitere sa nacionalnom dozvolom  RTS1, RTS2, RTS3, Pink, B92, PRVA TV,  Hepi i INFO kanal ETV, gledaoci mogu pratiti i pet sportskih “arena”kanala i tri dečja, čiji je vlasnik Telekom Srbija.

U drugom multipleksu koji je do sada po zonama emitovao regionalne i lokalne emitere ubačeno je desetak Pinkovih kablovskih kanala i još nekoliko filmskih i informativnih koji emituje Telekom Srbija.

RTS, B92, PRVA TV i HAPPY TV, smatraju da je ubacivanje ovih kanala u etar bez konkursa nezakonito.

Od početka uvođenja digitalizacije bilo je nepravilnosti, kaže za “Kraljevo Online” Violeta Simović, vlasnica Radio TV Kraljevo i Ibarskih novosti. “Ukidanjem analognog i uvođenjem digitalnog TV signala lokalni emiteri su izjednačeni po zoni pokrivanja sa regionalnim, ali regionalni emiteri i dalje plaćaju tri puta veću naknadu od lokalnih. Iako sam upućivala pisma na mnoge adrese odgovor nisam dobila”, kaže za “Kraljevo Online” Violeta Simović.

image

RTS je obavestio Ministarstvo kulture i informisanja, Odbor za informisanje Skupštine Srbije, Regulatorno telo za elektronske medije i Javno preduzeće „Emisiona tehnika i veze“ i „Telekom Srbija“ o nezakonitom emitovanju digitalnih televizijskih kanala.
JP „Emisiona tehnika i veze“ i preduzeće „Telekom Srbija“, grubo kršeći zakon, počeli su emitovanje 26 televizijskih kanala u zemaljskom digitalnom servisu Antena plus.
Time su preuzeli nadležnosti nezavisnog regulatornog tela REM, koji je jedini nadležan da izdaje dozvole za emitovanje televizijskog programa na osnovu javnog konkursa.
Podsećamo da, po Zakonu o elektronskim medijima, sama raspoloživost u multipleksu nije dovoljna za pokretanje te medijske usluge.
Uvođenjem servisa koji podrazumeva 26 digitalnih kanala urušava se kompletan sistem javnog informisanja u oblasti elektronskih medija. Popunjavanje slobodnih mesta za TV kanale u okviru resursa koji je javno dobro trebalo bi da se realizuje kroz konkurse koje raspisuje REM u funkciji razvoja medijskog pluralizma i boljeg informisanja građana, a ne na osnovu diskrecije bilo kog pojedinačnog privrednog društva.
RTS i nacionalni komercijalni emiteri podržavaju uvođenje novih servisa i usluga u oblasti elektronskih komunikacija, ali na način koji ne remeti ulogu javnih medijskih servisa u Republici Srbiji i interese nacionalnih, regionalnih i lokalnih televizija, i samo ako je uvođenje novih servisa i usluga u oblasti elektronskih komunikacija, odnosno distribucije medijskih sadržaja, u skladu sa važećim zakonima.
Četiri nacionalne televizije: RTS, Prva, Hepi, B92, zahtevaju od direktora JP „Emisiona tehnika i veze“ Branka Gogića da odmah prekine nezakonito emitovanje programa u digitalnom servisu, jer navedene televizije trpe materijalnu štetu.
Te četiri nacionalne televizije podneće tužbu za nezakonito emitovanje medijskih usluga koje se pružaju, jer za njih nisu izdate dozvole na osnovu javnog konkursa i tražiće nadoknadu štete.
LJBL